Ақпараттық әлемдегі ислам мәдениетінің даналығы
DOI:
https://doi.org/10.26577//EJRS.2021.v28.i4.r10Кілттік сөздер:
даналық, цифрлық орта, ақпараттық қоғам, заманауи мәдениет, ислам мәдениетіАннотация
Адамның діни өмірі үлкен мазмұнға толы. Оның негізі болса өзін танытатын өзінің ішкі құмарлықтары мен күнәларымен күресуден тұрады. Ешбір дін экстремизм мен зорлық-зомбылықты мойындамайды. Кез-келген шынайы діннің түп негізінде ізгілік, әділеттілік, бейбітшілік пен достық идеялары жатыр. Мүміннің жүрегіне барлық бұрыс жолдар қақтығыстарға алып келеді. Белгілі бір діннің негіздерін білу дұшпандықтан аулақ болуға мүмкіндік береді. Бұл мақалада мұсылман діні мен мұсылман мәдениетіне достық пен бейбітшілікті дамытудың факторлары ретінде дана әрі барынша назар аударуға лайықты құбылыс ретінде қысқаша талдау жасалады. ХХІ ғасыр жағдайында бейбітшілік пен достықтың мағынасын дұрыс түсіну аса маңыздылыққа ие. Дәл қазіргі кезең – үлкен өзгерістердің уақыты келген кезең. Қазіргі қоғам руханиятсыздық дағдарысынан аман өтуі керек. Сондай-ақ, біздің пікіріміз бойынша, бұл дағдарыс өтіп жатыр, халықтар арасындағы бейбітшілік пен достықтың уақыты басталады, дана адамдардың уақыты келеді, даналық дәуірі жақындап келеді. Мақалада ислам мәдениеті мен исламдық дүниетанымды зерттеу негізінде дәстүрлі құндылықтардың қазіргі цифрлық (интерсубъективті, күйреген, бет-әлпетсіз) әлеуметтік кеңістіктегі халықтың дамуы үшін маңызы анықталады.
Түйін сөздер: даналық, цифрлық орта, ақпараттық қоғам, заманауи мәдениет, ислам мәдениеті.
Библиографиялық сілтемелер
Абдулатипов Р.Г. (2010) На дружбе народов держится мир // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. № 2 (34). – 8-20.
Бодрийяр Ж., Сиоран Э. (2020) Матрица Апокалипсиса / Пер. с фр. – М.: Родина. – 272.
Володихин Д., Алексеев С., Бенедиктов К., Иртенина Н. (2006) Традиция и русская цивилизация /. – М.: Астрель: АСТ: Транзиткнига. – 282.
Генон Р. (2012) Духовное владычество и мирская власть. Пер. с фр. Н.Тирос. – М.: Беловодье. – 208.
Зимери С. (2020) Ислам без ислама // Vita Cogitans: Альманах молодых философов. № 11. – 146-166.
Кара-Мурза С.Г. (2009) Власть манипуляции. – Изд. 2-е. - М.: Академический Проект. – 380.
Катасонов А.Ю. (2019) В начале было слово, а в конце будет цифра. Статьи и очерки. – М.: «Кислород». - 576.
Кожевников А.Ю., Линдберг Т.Б. (2013) Мудрость ислама. М.: ОЛМА Медиа Групп. – 304.
Крачковского И.Ю. (2018) Коран в хрнологическом порядке сур / Пер с араб. – СПб.: МЕРА. - 438.
Луман Н. (2007) Социальные системы. Очерк общей теории. Пер. с Нем. И.Д. Газиева. под редакцией Н.А. Головина. Спб.: «НАУКА». - 2007.
Насыров И. (2018) Пост-ислам или культурный ислам? // Философская антропология. Т. 4. № 1. – 46-54.
Тимощук Е.А. (2020) Медиареальность в фокусе феноменологии // Современный дискурс-анализ. № 2-1 (26). – 71-80.
Фромм Э. (2015) Здоровое общество / Эрих Фромм; [пер. с англ. Т.Банкетовой, С.Карпушиной]. – Москва: АСТ . – 448.
References
Abdulatipov R.G. (2010) Na druzhbe narodov derzhitsya mir [Peace inherited in friendship of nations]// Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta kultury i iskusstv. № 2 (34). - 8-20. (in Russian)
Bodriyyar Zh.. Sioran E. (2020) Matritsa Apokalipsisa [The Apocalypses of Matric]/ Per. s fr. – M.: Rodina. – 272. (in Russian)
Fromm E. (2015) Zdorovoye obshchestvo [Health of Society]/ Erikh Fromm; [per. s angl. T.Banketovoy. S.Karpushinoy]. – Moskva: AST. – 448.
Genon R. (2012) Dukhovnoye vladychestvo i mirskaya vlast. Per. s Fr.:N.Tiros. – M.: Belovodye. – 208. (in Russian)
Kara-Murza S.G. (2009) Vlast manipulyatsii [Power of the Manupulation]. – 2nd ed. - M.: Akademicheskiy Proyekt. – 380. (in Russian)
Katasonov A.Yu. (2019) V nachale bylo slovo. a v kontse budet tsifra. Stati i ocherki [Word in the beginning. Numbers in the end. Articles]. – M.: Izdatelskiy dom «Kislorod». – 576. (in Russian)
Kozhevnikov A.Yu., Lindberg T.B. (2013) Mudrost islama [Wisdom of Islam]. – M.: OLMA Media Grupp. – 304. (in Russian)
Krachkovskogo I.Yu. (2018) Koran v khrnologicheskom poryadke sur [Qur`an in chronological alphabet]/ Per s arab. – SPb.: MERA. – 438. (in Russian)
Lahmar, Fella. 2020. "Islamic Education: An Islamic “Wisdom-Based Cultural Environment” in a Western Context" Religions 11, no. 8: 409. https://doi.org/10.3390/rel11080409
Luman N. (2007) Sotsialnyye sistemy [Social system. Tr. From German by I.D.Gaziyeva, ed. N.A.Golovina]. Ocherk obshchey teorii. Per. s Nem. I.D.Gaziyeva. pod redaktsiyey N.A.Golovina. – Spb.: «NAUKA».
Michel Ferrari, Aftab Kahn, Marcus Benayon, and Julie Nero (2011) Phronesis, Sophia, and Hochma: Developing Wisdom in Islam and Judaism // Research in Human Development,-Volume 8, 2011. https://doi.org/10.1080/15427609.2011.568869
Nasyrov I. (2018) Post-islam ili kulturnyy islam? [Post Islam or Cultural Islam]// Filosofskaya antropologiya. T. 4. № 1. - 46-54. (in Russian)
Timoshchuk E.A. (2020) Mediarealnost v fokuse fenomenologii [Media reality in phenomenological focus]// Sovremennyy diskurs-analiz. 2020. № 2-1 (26). S. 71-80. (in Russian)
Volodikhin, D., Alekseyev, S., Benediktov, K. and Irtenina, N. (2006) Traditsiya i russkaya tsivilizatsiya [Tradition and Russian Civilization]. – M.: Astrel: AST: Tranzitkniga. – 282. (in Russian)
Zimeri S. (2020) Islam bez islama [Islam without Islam]// Vita Cogitans: Almanakh molodykh filosofov. № 11. – 146-166. (in Russian)