Кабир мұрасындағы діни-философиялық синкретизм
DOI:
https://doi.org/10.26577//EJRS.2023.v34.i2.r2Кілттік сөздер:
Кабир мұрасы, дін, философия, синкретизм, қоғамАннотация
Кабир мұрасындағы діни-философиялық синкреттік астарын талдау бүгінгі күні зерттеуші ғалымдар арасында үлкен қызығушылық тудырып отыр. Себебі үнді философы, ақын Кабир көзге көрінбейтін абсолютті шындықтан іздеу арқылы өзінің нағыз бхакт екендігін таныта отырып, формасы жоқ тұлғасыз Құдайға, Абсолютті шындықты тануға шақырды. Ол құдайға бхакти жолы арқылы жүректің тазалығымен жету керектігін өзінің поэзиялық мұраларында қалдырып кетті. Сондықтан зерттеуімізде біріншіден, Кабир ілімінің діни-философиялық синкретизмі аясында бхакти қозғалысы мен ондағы бһакт негізін қалаушы ретіндегі Кабирдің шығармашылық мұрасы жан-жақты талдауға түседі. Екіншіден, мақаламызда ортағасырлық үнді ақыны, философ Кабир Дастың шығармашылық мұрасына талдау жасалынады және дін мәселесіне қатысты оның ой-пікірлері жан-жақты талқыланады. Себебі дін қашанда адамзаттың тарихы мен қоғамдық өмірінен үлкен орын алып келді. Қазір заман жағдайында дін мәселесінің өзекті тақырып екені белгілі. Зерттеуде Кабир іліміндегі әлеуметтік жүйе, діни және моральдық мәселелерін талдаған ғалымдарының еңбектері басшылыққа алынады. Сондай-ақ батыс, шығыс ғалымдарының Кабирдің философиялық ойларын Шакара Дева, Шайх Нур-уд Дин сынды реформаторлармен салыстыра қарастырған зерттеулер де талданады.
Түйін сөздер: Кабир мұрасы, дін, философия, синкретизм, қоғам.
Библиографиялық сілтемелер
Каниткар, В.П. и др. (2001) Индуизм. – М.: Файр-Пресс. – 320.
References
Dabhade, N. (2018) Kabir: Love, Mysticism and an Alternative Vision. – Sab Rang: India. – 69.
Das, R. (2016) Sankaradeva and Kabirdas: A Short Comparative Analysis of Their Bhakti. – Vol – 4. Issue-9. – 54.
Das, R. (2018) Bhakti Religion in India with Special Reference to Kabirdas. – Vol.-7. Issue-2. – 98
Gold, D. (2003) Book review on the Bijak of Kabir. – History of Religions. Chicago University Press. – 1 August. –Vol. – 43
Roy, H. (2019) Political Ideas of Kabir. Medium (Deshmukh Patel). – Sab Rang: India. – 31.
J.W de Jong. (1976) A brief History of Buddhist studies in Europe and America.− Varanasi: Shakti. − 78
Juergensmeyer, M. (1995) Radhasoami reality: the logic of a modern faith. – Princeton University Press. – 271
Jyoti, D. (2021) The Problem of Caste: Bhakti and Equality in Kabir. Center for Political Studies. – New Delhi: Jawaharlal Nehru University. – 5
Kanitkar, V.P. and et al. (2001) Hinduism. [Induism]. – М.: Fair-Press. – 320. (in Russian)
Rajnandini Das, (2018) Bhakti Religion in India with Special Reference to Kabirdas. – Vol.-7. Issue-2. – 98
Samadder, N. (2019) Kabir Das – A Social Reformer (Hindi Research Article). – Jetir. Vol. – 6, Issue –6-13
Sarkar, S. (2008) Modern India, − Chennai: Macmillan India Press. – 126
Sethy, P. (2017) Relevance of Sant Kabir Das's Syncretism in the 21st Century. – Indian Journal of Social Enquiry. – Vol-9. Number-1. – 137
Shah, Paresh K. (2017) Sant Kabir: A Promoter of Universal Religion or Religion Of Man. – Pune Research. An International Journal of English. – Vol. 3. Issue 6. – 9
Sharma Ch.P. (2006) Sant Kabir. – New Delhi: Akash Prakashn. – 104
Vanshi, B. (2005) Pura Kabir. – New Delhi: Shanti Prakashn. – 202
Varma, S. (2014) Love, Healing, and Human Unity: Lessons from Sant Kabir Das. – University of Delhi: California Institute of Integral Studies. – 23.