Құдай әл-Фараби теологиясындағы ең жоғарғы кемелдік ретінде

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577//EJRS.2022.v31.i3.r2
        156 0

Кілттік сөздер:

Алғашқы Себеп, метафизика, теология, Құдай идеясы, кемелдік

Аннотация

Бұл мақалада әл-Фарабидің теологиялық іліміндегі Құдай идеясы ең жоғары кемелдік және ең кемел білім ретінде талқыланады. Әл-Фараби өзінің Құдайдың кемелдігі туралы ілімін “Қайырымды қала тұрғындарының көзқарасы” атты әйгілі еңбегінде қарастырады. Бұл трактаттың басым бөлігі Алланың бар екендігі мен кемелдігінің дәлелі. Әл-Фараби Алланың қасиеттерін тікелей ғана емес, өмір, білім, хикмет, ақиқат деген ұғымдар арқылы сипаттайды. Әл-Фараби Құдайды Бірінші Себеп, немесе жай Бірінші деп атайды. Кемелдік идеясы, әл-Фарабидің пікірінше, тек табиғат заңдарында ғана емес, сонымен қатар қала мен мемлекетті басқару процесінде де көрінеді. Демек, билеуші ​​мен тұрғындар иман мен Алла идеясын басшылыққа алса, олардың өмірі де парасатты болады, өйткені әл-Фарабидің теологиясында Алланың ақыл-ойы мен кемелдігі бірдей. Ойшыл адамның негізгі мүмкіндіктерін Құдайдан көреді. Бұл әлеует адамның рухани болмысынан ғана емес, оның күнделікті ойынан, іс-әрекетінен, өмір салтынан көрінеді. Діни ойлау, әл-Фарабидің пікірінше, жай сенім емес, ең алдымен Құдай идеясының жеке және қоғамдық өмірде жүзеге асуы. Осылайша, біз әл-Фарабидің философиялық және теологиялық ілімінде Құдай идеясына қаншалықты құрметпен және жауапкершілікпен қарайтынын көреміз. Сонымен, әл-Фараби метафизикасы егжей-тегжейлі теологиялық-философиялық концепцияда көрініс табатын Ақылдың кемелдігі идеясымен тығыз байланысты.

Түйін сөздер: Алғашқы Себеп, метафизика, теология, Құдай идеясы, кемелдік

Библиографиялық сілтемелер

Al-Farabi, Abu Nasr (1998) On the Perfect State (Madabi ara’ ahl al-madinat al-fadilah). Revised Text with Introduction, Translation, and Commentary by Richard Walzer. Great Books of the Islamic World, Inc. Oxford University Press. – Chicago: KAZI Publications. – 588.
Al-Farabi, Abu Nasr (2007) On the Intellect / Classical Arabic philosophy: an anthology of sources / translated with introduction, notes, and glossary by Jon McGinnis and David C. Reisman. – Indianapolis, Hackett Publishing Company, Inc. – 416.
Aristotle (1984) Metaphysics / The Complete Works of Aristotle. The Revised Oxford Translation. Edited by Jonathan Barnes. Vol. II. Princeton University Press. – 1889.
Audi, Robert (2004) Perception and Consciousness / Handbook of Epistemology. Edited by Ilkka Niiniluoto, Matti Sintonen, Jan Wolenski. By Springer Science+Business Media Dordrecht. DOI 10.1007/978-1-4020-1986-9
Druart, Tereze-Anne (1987) AI-Farabi and Emanationism. Studies in Medieval Philosophy. – The Catholic University of America Press. – 302.
Ezzaher, Lahcen E. (2008) An Arabic-English Translation of Alfarabi’s Commentary on Aristotle’s Rhetoric / A Journal of the History of Rhetoric, Vol. 26, No. 4 (Autumn 2008). – pp. 347-391.
Fakhry, Majid (2002) Al-Farabi, Founder of Islamic Neoplatonism. His Life, Works and Influence / One World, Oxford – 168.
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1991) The Encyclopaedia Logic, with the Zusätze: Part I of the Encyclopaedia of Philosophical Sciences with the Zusätze. A new translation with Introduction and notes by T.F.Geraets, W.A.Suchting, and H.S.Harris. Hackett Publishing, Indianapolis/Cambridge. – 381.
Heidegger, Martin. Being and Time / Translated by John Macquarrie & Edward Robinson. Blackwell Publishers Ltd, 1962. – 480.
Janos, Damien (2012) Method, Structure, and Development in al-Farabi’s Cosmology. Leiden-Boston: Brill. – 433.
Jackson, Roy (2014) What is Islamic Philosophy? / Routledge Taylor and Francis Group. London and New York. – 190 p.
López-Farjeat, Luis Xavier (2016) Al-Farabi’s Psychology and Epistemology / Stanford Encyclopedia of Philosophy.
Polansky, R. (2007) Aristotle’s De Anima: A Critical Commentary. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511551017
Turker, Habip (2011) Beauty and Its Projection in Christian and Islamic Tradition. Sharing Poetic Expressions: Beauty, Sublime, Mysticism in Islamic and Occidential Culture. Edited by Anna-Teresa Tymieniecka. Springer Science & Business Media. – New Hampshire: Springer. – 260.
Wallis, Richard T.; Bregman, Jay (1992) Neoplatonism and Gnosticism. SUNY Press. – 531.

Қосымша файлдар

Как цитировать

Doskozhanova, A., & Tuleubekov, A. (2022). Құдай әл-Фараби теологиясындағы ең жоғарғы кемелдік ретінде. ҚазҰУ Хабаршысы, Дінтану сериясы, 31(3), 11–19. https://doi.org/10.26577//EJRS.2022.v31.i3.r2